Salgsbetingelser
Salgsbetingelser
Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelige på lovdata.no. Disse vilkårene skal ikke forstås som en begrensning i forbrukerens rettigheter, men som en presisering av partenes viktigste plikter og rettigheter.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid mellom opplysningene, går særskilt avtalte vilkår foran så lenge de ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen utfylles av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger er Bogart AS, Torvgaten 5, 3110 Tønsberg. E-post: kundeservice@bogartstore.no Telefon: 33 31 77 02 Org.nr: 965 187 200
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen.
3. Pris
Den oppgitte prisen i NOK for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Eventuelle kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet, skal ikke belastes kjøper.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt sin bestilling til selger. Avtalen er likevel ikke bindende dersom det foreligger skrive- eller tastefeil som kjøper eller selger burde ha oppdaget.
5. Betaling
Selgeren kan kreve betaling fra det tidspunkt varen blir sendt. Ved betaling med kredittkort eller debetkort kan kjøpesummen reserveres ved bestilling, men belastes først ved utsendelse. Ved betaling med faktura utstedes denne ved forsendelse. Betalingsfristen er minst 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura.
6. Levering
Levering er skjedd når kjøper, eller kjøpers representant, har overtatt varen. Hvis leveringstidspunkt ikke er spesifisert i bestillingen, skal levering skje uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestilling, med mindre annet er avtalt.
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når varen er levert i tråd med punkt 6.
8. Angrerett
Kjøper har rett til å angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Fristen er 14 dager fra varen er mottatt. Angreretten gjelder ikke for alle typer varer – se Retur og reklamasjon for full informasjon.
Kjøper må gi melding om angreretten innen fristen, skriftlig via e-post, brev eller angreskjema. Selger skal tilbakebetale kjøpesummen innen 14 dager etter mottatt melding, men kan holde tilbake betalingen til varen er mottatt.
9. Forsinkelse og manglende levering
Dersom varen ikke leveres i henhold til avtalen og dette ikke skyldes kjøper, kan kjøper holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning etter forbrukerkjøpslovens regler. Krav bør fremmes skriftlig.
10. Mangel ved varen
Ved feil eller mangel på varen må kjøper reklamere innen rimelig tid, og senest to år etter mottak (fem år for varer ment å vare vesentlig lenger). Kjøper kan kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning etter lovens bestemmelser.
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøper ikke betaler eller oppfyller sine plikter, kan selger holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning. Ved forsinket betaling kan det påløpe renter, gebyrer og eventuelle inkassokostnader.
12. Garanti
Garanti gitt av selger eller produsent gir rettigheter i tillegg til de som følger av loven, og begrenser ikke kjøperens rettigheter etter forbrukerkjøpsloven.
13. Personopplysninger
Selger er behandlingsansvarlig for personopplysninger som samles inn ved kjøp. Opplysninger brukes kun for å oppfylle avtalen, med mindre kjøper har gitt samtykke til annet. Les mer i vår personvernerklæring.
14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukerrådet for mekling, eller benytte EU-kommisjonens klageportal for grenseoverskridende handel.
Oppdatert: oktober 2025