Retur og reklamasjon

Retur
Vi gir deg 14 dager åpent kjøp på ubrukte varer, fra den dagen du bestilte. Du har rett til å heve kjøpet hvis bestillingen din blir forsinket. Ved forsinkelse kontakter vi deg og oppgir en ny leveringsdato og du kan da velge å vente på varene eller heve kjøpet. 

Varen(e) som returneres skal være ubrukt, uten skade, alle etiketter skal sitte på plagget og den originale emballasjen må medfølge returen. Ved retur av sko, sørg for at skoesken er pakket inn eller dekket på en måte som ikke skader esken, da esken er en del av produktet.
Hver pakke inneholder en returetikett. Benyttes vedlagt returetikett, blir du belastet 79kr med samme betalingsmetode som ble brukt ved det opprinnelige kjøpet, i løpet av 14 dager etter at vi mottar de returnerte varene fra deg. 

Ønsker du å få tilbakebetalt penger for hele eller deler av din ordre fyller du ut skjemaet her

Tilbakebetaling skjer så fort din retur er godkjent og systemet har behandlet returen. Tilbakebetalingen vil skje til det kortet du benyttet under kjøpet. Valgte du Klarna som betalingsmåte blir din faktura kreditert og eventuell innbetalt sum tilbakebetalt til din konto (fratrukket returfrakt). Hvis du ikke henter din pakke vil du belastet 250,- for å dekke ekspedisjonsavgift, returfrakt og håndtering + 79,- for returfrakt.

Bytte og retur i butikk
Du kan bytte eller returnere hele eller deler av din ordre i alle våre fysiske butikker. Ved retur må du fylle ut returskjemaet her. Du må også vise frem din kvittering som er sendt på mail samt gyldig ID. Ønsker du å bytte et eller flere produkter i en av våre fysiske butikker må du ha med deg kjøpsbevis.  Har du handlet varer til redusert pris i vår nettbutikk er det summen som står på din kvittering du vil få tilgodesett ved bytte i butikk. Unntaket gjelder når du ønsker å bytte størrelse eller farge av samme vare. I så tilfelle byttes vare mot vare. 

Bytte og retur ved forsendelse
Ønsker du å returnere hele eller deler av din ordre ved å sende oss varene pr post, sendes dette til Bogart as, Torvgaten 5, 3110 Tønsberg. Påse at du fyller ut returskjemaet her. Ønsker du å bytte et eller flere produkter via forsendelse må du returnere produktene som beskrevet og selv legge inn ny bestilling.

Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt. 

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen.

Reklamasjon
Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom Bogart sin nettbutikk, må kjøper innen rimelig tid gi Bogart beskjed om dette via e-post eller telefon. Bogart vil sende en ferdig frankert returseddel slik at du kan sende varen i retur til oss. Dersom det er aktuelt med ny vare (eller reparasjon av opprinnelig vare) vil produktet sendes kostnadsfritt tilbake når det er klart (dette avhenger av lagerstatus). Dersom løsningen isteden blir refusjon av salg, vil pengene tilbakeføres til din konto når reklamasjonen er godkjent.

Reklamasjon på vare kjøpt i fysisk butikk reklameres til salgssted ved fysisk oppmøte.